יום חמישי, 27 באוקטובר 2011

Soleá - אפשרויות הביטוי בתוך הקומפאס - טיפים חשובים כדי להבין את מהות הפלמנקו

תלמידיי יקרים וכל מי שעניינו בפלמנקו!

הסרטון שאותו תמצאו מתחת לטכסט מוקדש לנושא שהטריד ושיגע אותי כשלמדתי לנגן גיטרה פלמנקו ולא מפסיק להעסיק ולהפתיע אותי עכשיו גם כנגן וגם כמורה - קומפאס פלמנקו ואפשרויות הביטוי בתוכו. למען האמת, הייתה תקופה ארוכה, כשלא למדתי בצורה מסודרת ובכלל לא הייתי מודע לחשיבות הקומפאס עד שהגעתי לאלה שהעמידו אותי בפני האתגר הזה. ופתאום גיליתי שכל מה למדתי לנגן לא עומד במבחן הזה - מבחן הקומפאס שזהו מהות הפלמנקו. ברור שיש עוד דברים, אבל בלי הבנה של קצב, אדם נידון לבדידות, כי הוא לא יכול לנגן עם אנשים אחרים. כמו שאומרים פה בארץ: "הוא חיי בסרט שלו".

בהנחה שאנחנו בסרט של פלמנקו, אני רוצה לשתף אתכם בהערה שמישהו פירסם כתגובה לאחד הסרטונים שלי:

"בדיוק עכשיו אני לומד סולאה. רציתי לשאול אותך אם דרך הספירה בפאלסטות היא: UNO - dos - tres - QUATRO - cinco - seis - SIETE - ocho - nueve - DIES - once - doze
ולעומת זאת בקומפאס:
uno - dos - TRES - quatro - cinco - SEIS - siete - OCHO - nueve - DIES - once - DOCE


ההערה הזאת נמצאת מתחת לוידאו הזה:

זאת שאלה מאוד חשובה. אם עדיין לא הגעתם אליה, תגיעו בעתיד. באופן טבעי אנחנו רוצים לבנות קונצפט סביב משהו שאנחנו לומדים, לסדר את זה בראש ... וכשהקונצפט פתאום לא עובד, אנחנו מתעצבנים. לא עליו כמובן, אלא על המורה. "לימדת אותי את זה ככה ועכשיו פתאום אתה משנה לי את הדברים" - מוכר, לא? מה לעשות, פלמנקו זה לא בדיוק מדע ... זה משהו חיי ונושם. כן, אני משנה דברים, משנה טכניקות והמטרה היא לא לעצוד ולא ליצור קונצפט, אלא לנגן יפה. אתם יודעים, כמו באהבה אף אחד לא רוצה את הקונצפט כתחליף לאהבה, או .. לקבל נוסחת המיים במקום מיים עצמם ... הלא?

אז הנה הוצאתי מאוסף ההקלטות שהכנתי בשבילכם את הסרטון שמוקדש לנושא הקומפאס. תצפו בו, תחשבו על מה שכתבתי פה ואמרתי בתוך הוידאו ... ועד הפגישה הבאה שבה נשבור עוד איזה קונצפט ... ותאמינו, אני בצדכם!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה