יום ראשון, 26 במאי 2013

למותו של ניניו מיגאל





אירוע טראגי פקד את עולם הפלמנקו.  ב-22 במאי בגיל 61 נפטר Niño Miguel - גיטריסט ומוסיקאי אגדי מהואלווה (Huelva). ניניו מיגאל הקליט שני דיסקים בלבד כשהיה בן 23, והם עשו סנסציה בעולם הפלמנקו. הדרך בה הוא נגע במיתרים והצליל שהיה מוציא, היצירתיות (היה ראשון להקליט ואלס פלמנקו עם תזמורת פילרמורנית), אסתטיות של פאלסטות - הכל היה אצלו. 

למרבה הצער, כשכל העולם היה לפניו, הגיעה תקופה שחורה - מחלה מנטלית שנשא בתוכו והתמכרות לסמים שמו קץ לקריירה מזהירה. היו רואים אותו משוטט ברחובות עיר מולדתו עם גיטרה שלפעמים היו עליה שלושה מיתרים. פה ושם הוא צולם על ידי אנשים סקרנים כתופעה יוצאת דופן. כי היה מיגאל גאון אמיתי וידע לעשות זאת אפילו עם שלושה מיתרים. 

רק באמצע שנות 2000 סוף סוף הרשויות נענו לבקשות משפחתו וחוג מצומצם של אנשים קרובים והתחילו לדאוג לו בצורה ראויה. נתנו טיפול ומצבו השתפר. אפילו קראו לכיכר העיר על שמו. עדיף מאוחר. ניניו מיגאל חזר להופיע וכל הכרטיסים למופעו במעוז הפלמנקו בסבייה אזלו לפניו. כמו שכתב אחד העדים, זאת הייתה חוויה מיוחדת לשמוע את הפלמנקו הלא מזוהם עם השפעות מודרניות מאדם שכאילו יצא מכמוסת הזמן. הוא הופיע לבד, כמו שזה היה נהוג אז בשנות ה-70. כן הטכניקה לא הייתה כמו פעם, אבל במקומה הגיעה בשלות והשלמה.

אתמול הוא נפטר. מאוד כואב, אבל אני מקווה שהוא הלך לעולמו שלם עם עצמו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה